Vilkår og betingelser

PRISER
Alle priser er oppgitt i norske kroner inkl. mva. Frakt og ekspedisjonskostnader kommer i tillegg til prisen. Les mer om dette under avsnittet om frakt og eksp.kostnader. Vi forbeholder oss retten til å endre prisene når vi ønsker. I hovedsak vil dette gjelde tilbudsvarer.

BETALING
Du kan benytte Visa, Mastercard, Vipps eller BankAxess i nettbutikken vår. Ved betaling inngår du en avtale mellom vår samarbeidspartner Nets og Kaffebrenneriet. All informasjon i forbindelse med kjøp håndteres av Nets og vil aldri være tilgjengelig for denne nettbutikken.

ORDRENS GYLDIGHET
En ordre er gyldig når ordrebekreftelse er mottatt. Ordrebekreftelse gis per e-post. Ved innlegging av en ordre er det implisitt gitt at kunden godtar å følge våre kjøpsbetingelser. En ordre/bestilling er gyldig inntil varen er avbestilt eller vi skriftlig eller pr. e-post kansellerer ordren.

LEVERING
Vi behandler og sender ut ordre hver ukedag. Om noen av varene ikke skulle være på lager, vil vi gi beskjed om dette. Normal forsendelsestid er 2–5 virkedager til adresser i Norge. For store bestillinger kan det ta noe lengre tid dersom vi ikke har alt tilgjengelig på lokalt lager. Merk: vi sender dessverre ikke til Svalbard.

HENT I BUTIKK
Pakken kan hentes etter 2 virkedager i en av våre butikker nær deg. Bestillingsfrist innen kl. 15 på hverdager for henting i butikk 2 virkedager etter fristen. Gjelder ikke for våre butikker i Asker, Sandvika, Strømmen, Trondheim, Fredrikstad og Jessheim. Fullstendig liste over tilgjengelige butikker for henting får du ved utsjekk i nettbutikken. 

FRAKT OG EKSP. KOSTNADER
Vi sender våre varer med Posten Bring Pakke i postkassen med en frakt på 39,- uavhengig av hvor du bor. Alternativer er Pakke til hentested/pakkeboks eller Pakke levert hjem. Du kan også velge å hente pakken i en av våre butikker nærmest deg, se punkt over. 
For Pakke levert hjem tar dette 1-2 virkedager i sentrale strøk, 3-5 virkedager ellers i Norge. Leveringstidspunkt er 17-21 alle hverdager. Vi anbefaler å laste ned Postens app for alternativer og pakkesporing. For mer informasjon, klikk her. 

ANGRERETT
Private som kjøper en vare på internett har 14 dagers angrefrist i henhold til norsk lov. Varen skal da returneres i ubrukt tilstand, i original emballasje og uskadet. Husk at vi skal kunne selge den returnerte varen din som ny. Merk: angreretten gjelder ikke for produkter med utløpsdato (f.eks kaffe, te, sjokolade). jf. Angrettsloven §12 første ledd. 

Transportkostnadene tilfaller kunden ved retur (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). NB! Varer som returneres til oss i postoppkrav eller “mottaker betaler frakt” vil ikke bli hentet. Returen må skje rekommandert eller i registrert postpakke. Angreskjema skal alltid fylles ut, du finner link til skjema nederst i denne artikkelen. Reklamasjonsrett etter kjøpslovens bestemmelser.

Pakken returneres til Kaffebrenneriet, Schweigaardsgate 34F, 0191 Oslo. 

REKLAMASJON
Reklamasjon i henhold til forbrukerkjøpsloven.

UAVHENTEDE LEVERANSER
Uavhentede varer som kommer i retur til oss vil bli oppbevart hos oss i påvente av at kunden tar kontakt. Deretter vil vi avtale med kunden hva vi skal gjøre for at han/hun skal få varen sin. Alle ekstra kostnader ved uavhentede pakker belastes kunden.

KAFFEABONNEMENT
Hver måned sender vi deg to av våre utvalgte sesongens kaffe vårt eget Brenneri på Grønland. Du kan velge mellom 500 gram eller 1000 gram. Du velger selv om du vil ha kaffen i hele bønner eller malt til ditt bryggeutstyr. Vi sender ut kaffene fraktfritt den andre onsdagen hver måned. Abonnementet er uten bindingstid og belastes en gang pr måned. Etter 5 år må du fornye ditt abonnement dersom du ønsker å fortsette med ditt abonnement, dette på grunn av avtale med vår betalingsinnløser.

Du må lage en bruker/logge deg inn for å kunne kjøpe kaffeabonnement. Ved betaling inngår du en avtale mellom vår samarbeidspartner Nets og Kaffebrenneriet. All informasjon i forbindelse med kjøp håndteres av Nets og vil aldri være tilgjengelig for denne nettbutikken.

Har du mottatt et gavekort på kaffeabonnement kjøpt før juni 2023, ta kontakt med oss på nettbutikk@kaffebrenneriet.no. Denne tjenesten finnes dessverre ikke lenger i ny nettbutikk (fra juni 2023). 

EL RETUR
Vi tar imot El-retur av de elektriske produktene vi selger eller tilsvarende produkter. 

PERSONVERN
Kaffebrenneriet AS arbeider for å ivareta dine personvernsrettigheter på best mulig måte når du benytter våre tjenester. Ler mer i vår Personvernerklæring.

Eksterne lenker:

Forbrukerkjøpsloven
Kjøpsloven
Angrerettloven
E-handelsloven
Angreskjema

Ved å klikke "Aksepter alle" samtykker du til at vi kan samle informasjon om deg til ulike formål, blant annet funksjonalitet og statistikk